Thuiskomen achter de desk

Na een afwezigheid van enkele jaren keert Marieke Elsinga vanaf het najaar van 2026 terug als vaste presentatrice bij RTL Boulevard. RTL spreekt van 'thuiskomen' en laat weten blij te zijn met haar terugkeer. Elsinga zelf hoefde niet lang na te denken: "Live televisie is het allerleukste wat er is", aldus de presentatrice.

Elsinga was tussen 2019 en 2022 al een vertrouwd gezicht bij het entertainmentprogramma. Na haar vertrek bleef ze enige tijd van het televisiescherm, totdat ze in de zomer van 2025 terugkeerde als presentatrice van RTL Boulevard Summernight. Die tijdelijke comeback bleek een goede voorbode: de samenwerking smaakte aan beide kanten naar meer.

Einde van een tijdperk bij Qmusic

De terugkeer bij RTL Boulevard valt samen met het einde van een succesvolle radioperiode. Begin deze week werd bekend dat de ochtendshow 'Mattie & Marieke' op Qmusic na acht jaar stopt. Elsinga presenteerde de show al die tijd samen met Mattie Valk, maar het duo gaat ieder zijn eigen weg binnen het radiostation. Beide presentatoren blijven wel aan Qmusic verbonden.

Voor Elsinga betekent dat een nieuwe solorol: vanaf 18 september verzorgt zij elke vrijdag een eigen lunchshow op Qmusic. Daarmee combineert ze radio en televisie op een manier die haar op het lijf geschreven lijkt.

Nieuwe plannen bij RTL

Naast haar vaste plek bij RTL Boulevard werkt RTL ook aan nieuwe programma's voor Elsinga, meldt Shownieuws. Concrete details daarover zijn nog niet bekendgemaakt. "Dit is een perfect fit", zei ze zelf over de samenwerking. Met haar vertrek uit de ochtendshow sluit Elsinga een hoofdstuk af, maar het volgende lijkt direct te zijn opengeslagen.